itjobb.se

Servicedesk-Tekniker till Skandia!

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2019-05-29

Ansök nu

Servicedesk-Tekniker till Skandia!

Vill du arbeta med support och starta din karriär på en av Sveriges största, oberoende och kundstyrda bank- och försäkringskoncern? Då har du kommit helt rätt! Vi söker efter en kommunikativ och serviceminded person som vill arbeta med att supportera koncernens slutanvändare i olika IT-frågor. Perfekt tjänst för dig som vill få en fot in i branschen och vill skaffa dig värdefull erfarenhet.

Om tjänsten

Academic Work söker för Skandias räkning en supporttekniker som har kontakt med företagets slutkunder angående ärenden inom ramen för Service Desk. Service Desken mottar både uppföljningar av incidenter och beställningar gällande standardklientplattformen såväl som specifika bank och försäkringsapplikationer. Servicedesken är nu i en spännande process att formas till en allt mer central servicedesk som även är anpassad för affärsspecifika applikationer. Detta ställer höga krav på flexibilitet och förståelse för organisationen och dess systemstöd hos servicedeskagenterna vilket gör att företaget nu vill utöka servicedesken med ytterligare stjärnor!

Arbetsuppgifter

Som Servicedesk-Tekniker kommer du att vara den första kontaktpunkten vid IT-stöd och service till slutanvändare hos Skandia. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon och fjärrstyrning samt även registrera inkommande samtal och e-postmeddelanden i ärendehanteringssystemet.

Du kommer exempelvis att:

  • Ge IT-stöd, både mjukvara och hårdvara, användarstöd i användningen av datorutrustning

  • Registrera inkommande samtal och e-postmeddelanden i ärendehanteringssystemet

  • Lösa incidenter eller förfrågningar och upprätthålla en hög grad av kundservice för alla supportfrågor

  • Följa alla Service Level Agreements, eskalerande av mer komplexa problem till grupper på 2nd / 3rd line

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Vi söker dig som

Har via utbildning eller arbete fått kunskaper inom ITIL, ärendehanteringssystem (gärna ServiceNow), SCCM, Active Directory och Office 365.

Eftersom koncernspråket är svenska så kräver rollen att du behärskar svenska på en mycket god nivå i både tal och skrif

Som person är du engagerad, flexibel och kundorienterad. Du trivs i rollen som problemlösare, är van att ta egna initiativ och är kreativ. Du arbetar självständigt men trivs att arbeta i team och har god samarbetsförmåga och social kompetens. Vi ser det som en självklarhet att du har ett stort intresse för teknik och IT och vi lägger stor vikt vid din sociala förmåga.

Other information

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid

  • Placering: Lindhagensgatan 86

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Skandias önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Skandia förvaltar mer än 600 miljarder åt våra 2 miljoner kunder och låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning och samtidigt bygger ett bättre samhälle. Hos Skandia finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar.

Dela detta jobb

Servicedesk-Tekniker till Skandia!

Academic Work