itjobb.se

Servicedeskchef till vår spännande kund!

Företag Tavana IT AB
Ort
Utgår

2019-08-11

Ansök nu

Servicedeskchef till vår spännande kund!

Känner du dig beredd att ta nästa steg i karriären? Är utsikten att få arbeta med IT-support på ett expansivt, välkänt och spännande företag något som lockar dig? Vår kund växer och söker nu en engagerad IT-supportchef. Är du den vi söker?

ARBETSUPPGIFTER:

Vår spännande kund är i en expanderande fas och söker nu efter en Servicedeskchef. Som Servicedeskchef kommer du att vara ansvarig för att driva arbetet med incidenthantering inom support hos vår kund, du kommer säkerställa att verktyg används på optimalt sätt i deras processer, du hanterar och koordinerar kritiska IT-incidenter och säkerställer att varje incident hanteras enligt kundens uppställda krav och mål. Dessutom ingår det i jobbet att agera som fokal punkt mot våra interna kunder och partners genom kontinuerlig dialog gällande förbättringar och informationsspridning. Du förväntas också ta egna initiativ för att utveckla och förbättra kundens hanteringsprocess för IT-support.

I din roll som Servicedeskchef ansvarar du för din grupp inom IT-supporten. Gruppen som du har ansvar för arbetar nära den interna verksamheten och tillhandahåller support mot ett större antal interna användare. Du, tillsammans med ditt team säkerställer ärendehanteringsprocessen och levererar första och andre linjens support. Gruppen är placerad i Stockholm.

Du kommer bland annat att:

  • leda, samordna, organisera, följa upp och utveckla arbetet inom IT-supporten
  • motivera och skapa resultat genom andra
  • företräda vision, värderingar och arbetssätt
  • visualisera arbetsprocesser/rutiner för IT-supporten
  • ha budget- och personalansvar
  • rekrytera nya och vidareutveckla befintlig personal
  • regelbunden uppföljning av medarbetares individuella mål samt gruppmål
  • agera Incident Manager vid större störningar

INFORMATION:

Plats: Stockholm
Befattning: Heltid 100%
Lön: Enligt överenskommelse
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid 

VEM SÖKER VI?

Tavana IT söker dig som har förmågan att leda, motivera andra och som har ett intresse för att arbeta med IT-support. Du kommer att vara anställd hos oss på Tavana IT som konsult men arbeta som IT-supportchef hos vår kund.

I övrigt söker vi dig som:

  • har akademisk utbildning inom IT/Data
  • har erfarenhet av arbete med IT-processer
  • har god kännedom om drift, förvaltning och utveckling av IT
  • har god förståelse för incident/problem management processer
  • har ledarerfarenhet inom IT
  • har erfarenhet av personal- och budgetansvar
  • behärskar svenska flytande i tal och skrift

LÅTER DET INTRESSANT?

Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Ansök nu” eller maila till: jobb@tavana.se

Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Dela detta jobb

Servicedeskchef till vår spännande kund!

Tavana IT AB