itjobb.se

Servicedeskmedarbetare till 1st line support

Företag Academic Work
Ort
Kategorier
Utgår

2021-03-18

Ansök nu

Servicedeskmedarbetare till 1st line support

Drivs du av problemlösning och att ge service av bästa kvalitet? Vill du dessutom arbeta på ett internationellt företag där du får dela dina kunskaper och erfarenheter med kollegor över hela världen? Då är detta tjänsten för dig! Hos vår kund kommer du stötta användare med IT-support via telefon och mail. Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan!

Om tjänsten
Vår kund är ett väletablerat, globalt företag och som servicedeskmedarbetare är du första kontakten för företagets medarbetare kopplat till IT-relaterade ärenden. Rollen innebär kontakt med kunder från både USA och Sverige och arbetet sker i tvåskift med arbetstider mellan 07.00-23.00.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

Arbetsuppgifter

  • Utreda IT-relaterade ärenden via telefon, mail och fjärrsupport

  • Logga samtal och mail i ärendehanteringssystemet

  • Stötta användare i frågor rörande teknisk utrustning och interna IT-system

  • Skicka vidare de mer komplexa ärendena till 2nd eller 3rd line support

Tjänsten passar dig som vill utvecklas inom IT-branschen. Då arbetet på 1st line till stor del sker utifrån redan fastställda rutiner så är det här en perfekt roll för dig som vill få chansen att utvecklas och lära dig mer!

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av kundbemötande via mail och telefon

  • Har ett stort tekniskt intresse och vilja att arbeta med IT

  • Är bekväm med att prata i telefon och trivs med att ha många kontaktytor

  • Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då det krävs i dokumentation samt i kontakt med kunder

För den här rollen ser vi det som meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och/eller har vana av att arbeta med hårdvara.

Som person är du:

  • Serviceinriktad och drivs av att erbjuda service i toppklass

  • Problemlösande och nyfiken på utmaningar

Övrig information

  • Start: Enligt överenskommelse

  • Omfattning: Heltid

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Dela detta jobb

Servicedeskmedarbetare till 1st line support

Academic Work