
Servicedeskmedarbetare till AcadeMedia
Ansök nuServicedeskmedarbetare till AcadeMedia
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara en del av ett IT-teamet där du kommer att arbeta i ett rullande schema mellan Frontoffice och Backoffice. I Frontoffice rollen kommer du att leverera support via telefon, chatt och servicewebb.
Du kommer att arbeta med felsökning, kontofrågor och behörigheter. I Backoffice är det mer komplexa och tidskrävande ärenden. Under första perioden på AcadeMedia anammar du Front-Office rollen för att sedan naturligt även hantera Back-Office.
Din profil och kvalifikationer
Vi ser gärna att du som söker har 1-3 års erfarenhet av att arbeta som supporttekniker eller motsvarande roll. Meriterande med erfarenhet av både Google och Microsoftmiljö samt ITIL och Lean.
Vi tror att du är en ansvarsfull, driven och utåtriktad person. Du är kommunikativ i ditt sätt och trivs med att hjälpa andra människor. Du är en serviceinriktad problemlösare som brinner för IT.
-
Minst 1-3 års erfarenhet inom IT-support
-
Erfarenhet av G-Suit
-
Erfarenhet av konfiguration, felsökning och supportering
-
Active Directory
-
Office 365
-
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande
-
ITIL
-
Google
-
Microsoft Teams
-
Körkort
-
Windows
-
Lean
Om kunden
AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Deras storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget. AcadeMedia har 17 600 medarbetare på drygt 660 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar. Tillsammans har de ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling.
Dela detta jobb