itjobb.se

Snabbväxande AddSecure söker en medarbetare till Service Operation Center (SOC)

Företag Academic Work
Ort
Utgår

2020-12-10

Ansök nu

Snabbväxande AddSecure söker en medarbetare till Service Operation Center (SOC)

AddSecure är en av Europas ledande bolag inom säkrad, kritisk kommunikation inom flera affärsområden. Företaget växer snabbt, både genom förvärv och organiskt, och idag finns de i 13 länder. Nu finns möjligheten att komma in på deras Service Operations Center-avdelning i Stockholm. Då urvalet sker löpande så rekommenderar jag att du söker tjänsten idag för att öka din chanser till en plats!

Om tjänsten

I tjänsten på Service Operation Center ingår du i ett härligt team på 10 personer. Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med en ambition att förlänga uppdraget. Över tid kan 24/7 skiftarbete bli aktuellt, men inledningsvis så kommer arbetstiderna vara vanliga kontorstider. För denna tjänst kommer det utföras en bakgrundskontroll och du behöver även skicka in ett personligt brev med din ansökan där du beskriver varför just du är rätt match för rollen.

Du erbjuds

  • Ta del av ett team med ambitiösa och kompetenta kollegor

  • Ta del av ett snabbväxande, internationellt företag i en mycket spännande fas

  • Långsiktiga utvecklingsmöjligheter och mentorskap

  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Avdelningen ansvarar för övervakning och 2nd line-support av AddSecures tjänster till deras kunder. Analyser och beslut om åtgärd för att minimera konsekvenser utförs internt i teamet med egenutvecklade verktyg, i samverkan med nätleverantörer och partners. Exempel på arbetsuppgifter:

  • Hantera felanmälningar som inkommer från kunder, larmmottagare och återförsäljare via telefon och e-post, inom Europa

  • Ge support i tekniska frågor internt och externt, vad gäller företagets tjänster och teknisk utrustning

  • Hantera kunder i företagets tekniska system (applikationsservrar, IP-adresstilldelningssystem, kundplacerad utrustning som terminaler brandväggar och routrar)

  • Agera Incident Manager vilket innefattar att informera vid stora driftstörningar till larmmottagare, partners och kunder

  • Koordinera resurser i samband med mindre och större avbrott av kommunikationstjänster

  • Bevaka nät och system genom inkommande systemlarm som hanteras med olika handlingsplaner samt bevaka att det återställs

Vi söker dig som

  • Har eftergymnasial utbildning inom IT, exempelvis någon typ av IT/kommunikationsutbildning från Nackademin

  • Har erfarenhet av att arbeta med kundkontakt via telefon

  • Du skriver och talar svenska och engelska flytande då arbetet sker på båda språken

Meriterande:

  • Har hanterat kontakter med teknisk personal

  • Har arbetat i en koordinerande roll

På AddSecure är företagskultur, värderingar och beteenden väldigt viktiga. Det är viktigt med kundfokus, enkelhet, lagkänsla och samarbete och de vill att deras medarbetare ska vara hjälpsamma, vänliga, respektfulla, inkluderande, ärliga och engagerade. Därför är det viktigt att du även har de egenskaperna.

Övrig information

  • Start: januari

  • Omfattning: 6 månader med chans till förlängning alternativt överrekrytering

  • Placering: Telefonplan

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Addsecures önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Addsecure är en ledande europeisk leverantör av premiumlösningar inom säkrad data och kritisk kommunikation. Företaget förser över 50 000 affärskunder och partners runt om i Europa med säkra kommunikationslösningar som hjälper kunderna att skydda sina livs- och affärskritiska applikationer.

Dela detta jobb

Snabbväxande AddSecure söker en medarbetare till Service Operation Center (SOC)

Academic Work