itjobb.se

Sourcing Manager IT

Ort
Kategorier
Utgår

2019-10-30

Ansök nu

Sourcing Manager IT

Inköp har påbörjat en spännande resa inom Länsförsäkringar och söker dig som vill vara med och bidra till att etablera inköp på en ny nivå. Vi på Länsförsäkringar AB söker nu Sourcing Manager IT till Inköpsgruppen inom vår avdelning Verksamhetsstöd inom Ekonomi & Finans.

Om jobbet
Sourcing Manager IT rollen är en central roll inom Inköpsgruppen. Du kommer att ha en betydande roll inom inköp och ansvara för att driva IT-upphandlingar i samarbete med interna stakeholders inom hela Länsförsäkringar AB. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är affärsmässig, driven person som tillsammans med olika verksamheter inom Länsförsäkringar AB fortsätter vår kommersiella förflyttning inom inköp för att säkerställa bästa möjliga totalkostnad och kvalitet.

Rollen ställer höga krav på egen drivkraft och kommunikativ förmåga. I dina ansvarsområden ingår att:

  • Driva IT-upphandlingar och andra initiativ utifrån affärsplaner och TCO-perspektiv
  • Stötta aktiviter inom inköpsområdet utifrån behov; såsom leverantörsutvärdering, förhandling eller omförhandling
  • Proaktiv interaktion med stakeholders och aktivt bidragande till affärsbeslut
  • Analysera kostnader och affärsbehov, ta tillvara på marknadstrender, innovationskraft, digitalisering och förändrade behov över tiden – externa leverantörer bidrar till vår utveckling!
  • Aktivt samarbete med Business Partners, Inköpsanalytiker och Inköpsutvecklare inom inköpsgruppen

Du rapporterar till Inköpschefen för Länsförsäkringar AB-koncernen.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har relevant akademisk bakgrund erfarenhet av liknande roller inom stora IT-organisationer och stor intresse av IT-området.

Vem är du?
Som person trivs du med att ha en ledande roll och att alltid sträva efter hög professionalism. Du är självgående och driven, har en god kommunikationsförmåga och har lätt att bygga relationer internt och externt. Du har strategisk höjd i ditt arbetssätt men även förmågan att kunna agera taktiskt och operativt när så krävs. Du arbetar situationsanpassat med olika leverantörer och har förmågan att bygga långsiktiga partnerrelationer med ömsesidiga fördelar utan att förlora affärsmässigheten över tid. För att trivas hos oss är det också viktigt att du är öppen för förändring och vill vidareutvecklas i din roll och i verksamheten.  

Vi söker dig som har: 

  • erfarenhet av att ha drivit upphandlingar i större IT-organisationer
  • god erfarenhet av IT-inköp specifikt inom infrastruktur, tjänster och programvara
  • mycket goda kunskaper inom sourcingprocessen och av agilt arbetssätt
  • mycket god kommunikationsförmåga  
  • förmåga att arbeta strukturerat, analytiskt och med ett starkt driv 
  • mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift  
  • akademisk examen såsom civilingenjör eller högskoleexamen inom IT, ekonomi eller juridik 

Om oss 
Inköps uppdrag är att på bästa sätt utnyttja Länsförsäkringar AB-koncernens totala köpkraft och vi ansvarar för att upphandla, omförhandla och ta initiativ till att effektivisera LFAB-koncernens leverantörsavtal med målsättningen att få bästa möjliga totalkostnad, kvalitet och villkor avseende produkt- och tjänsteinköp. Vi vill därigenom ständigt bidra till förbättrad lönsamhet och effektivitet. Vårt mål är att Inköpsfunktionen ska vara en naturlig strategisk samarbetspartner så att verksamheten får ut bästa möjliga affärsvärde.

Mer information och ansökan
Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag den 30:e oktober, så tveka inte att söka redan idag.

Kort om tjänsten

Anställningsform
Tillsvidare

Sista ansökningsdag:
2019-10-30

Arbetsplats
Stockholm


Kontaktperson
Marie Nordhemmer 
Chef
+46-725786135
Ulrika Taylor 
Kontaktombud Forena
08-588 404 25
Erika Berglund 
Kontaktombud SACO
08-588 404 94

Dela detta jobb

Sourcing Manager IT

Länsförsäkringar AB