itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

Support Lead till snabbt växande fintech-företaget Yabie

Företag Academic Work
Ort
Kategorier
Utgår

2022-02-24

Ansök nu

Support Lead till snabbt växande fintech-företaget Yabie

Bli en del av ett snabbt växande fintech-företag som befinner sig i en expansiv fas och som samarbetar med några av Sveriges mest framgångsrika bolag. På Yabie lägger de stort värde i dig som person, för rätt person finns det stora möjligheter att utvecklas inom företaget. Det händer minst sagt mycket och vi ser att du trivs att arbeta i en snabbt föränderlig miljö där du kommer att jobba strategiskt och operativt i supporten och hjälpa till att leda dem mot att nå sina mål- att leverera service i världsklass mot Yabies kunder.

Om tjänsten

Academic Work söker för vår kunds räkning en Support Lead som kommer att bli en del av deras Operations & Support team. På Yabie arbetar det i dagsläget ca 40 kollegor, där majoriteten utgår från kontoret i centrala Stockholm. Eftersom Yabie befinner sig på en enorm tillväxtresa, kommer du att få jobba i en bred och varierad roll i syfte att stötta och bygga upp supportorganisationen tillsammans med dina kollegor. Du kommer lösa supportärenden samtidigt som du leder supportfunktionen mot att nå sina mål. På Yabie älskar de att betjäna deras kunder och tror på att kundinteraktioner tjänar ett större syfte än att bara lösa det faktiska problemet. Du behöver kunna föregå med gott exempel och vilja höja ribban för hur de arbetar med support på Yabie.

Du erbjuds

  • Att vara med på en enorm tillväxtresa på ett bolag som är välfinansierat och är på framfart i branschen
  • Att bli en del av ett mindre företag men som arbetar med några av Sveriges mest framgångsrika företag
  • En mycket trevlig arbetsmiljö med högt i tak

Arbetsuppgifter

Som Support Lead kommer du att jobba med att lösa supportärenden samtidigt som du leder teamet mot att bli en förstklassig support. Det här är en roll där du arbetar både praktiskt med ärendehantering samtidigt som du planerar att genomföra strategin för supporten. Det innebär att:

  • Ta hand om de faktiska supportuppgifterna tillsammans med teamet
  • Se till att ni som team når era mål och arbetar mot att ständigt förbättra supporten
  • Analysera och optimera och använda tidigare erfarenheter och blanda den med Yabies vision och mission för att skapa nya sätt att nå en utmärkt supportfunktion

Vi söker dig som

  • Har en avslutad gymnasial utbildning med fördel inom IT/ Tech
  • Har tidigare arbetat i en support eller kundtjänst där du haft en ledande/strategisk position
  • Arbetat i ett ärendehanteringssystem och därmed fått förståelse för hur processen går till
  • Har erfarenheter av att hantera mailprogram och officepaketet
  • Har en god teknisk förståelse och tycker det är spännande att identifiera lösningar på inkommande såväl tekniska som administrativa problem
  • Talar och skriver obehindrat på svenska då kommunikation sker i huvudsak på svenska
  • Har goda kunskaper i engelska då kommunikationen internt är huvudsakligen på engelska

Det är meriterande om du har

  • En eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande
  • Arbetat i Salesforce då de använder systemet idag
  • Erfarenheter från branschen

Som person är du

  • Problemlösande
  • Initiativtagande
  • Ansvarstagande
  • Serviceinriktad

Övrig information

  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
  • Placering: Regeringsgatan 67, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget

Yabie är ett snabbt växande fintech-företag som tillhandahåller butiker med moderna försäljningssystem i syfte att göra det möjligt för dem att fokusera på att driva sin verksamhet snarare än tekniken kring den. Ambitionen är inte bara att göra det lättare för säljare att sälja och acceptera betalningar, utan också att minska den tid de spenderar på administration, rapportering och support.

Dela detta jobb

Support Lead till snabbt växande fintech-företaget Yabie

Academic Work