itjobb.se

Är du en IT intresserad problemlösare och en stjärna på service? Har du dessutom några års erfarenhet av just IT. Då har vi jobbet för dig! Experis IT söker nu en supporttekniker till ett konsultuppdrag hos vår kund AFA Försäkring. Välkommen med din ansökan!

Placering: 

Stockholm

Bransch: 

IT, data

Antal tjänster: 

1

ROLLEN

I rollen som Supporttekniker hos AFA Försäkrings IT avdelning får du möjligheten att arbeta brett med både first- och secondline support. Utöver variationen av ärenden så kommer du också vara delaktig i att utveckla verksamheten tillsammans med resten av gruppen.

AFA Försäkring värnar om balansen mellan jobb och fritid så du kan känna dig motiverad samt ha mycket energi både på jobbet och privat. Klicka på länken för att se filmen om hur det är att jobba på AFA Försäkring: https://www.youtube.com/watch?v=ul9M5CsEeYg&feature=youtu.be

 

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

  • Via ärendehanteringssystemet Easit/telefon/mejl fördela, prioritera samt felsöka inkommande IT-ärenden enligt de processer och rutiner som finns.
  • Ge onsite-support till användare vid behov.
  • Bemanna den fysiska supportdisken dit användare kan vända sig direkt för IT-support.
  • Ansvara för administration av olika IT-system, onboarding, offboarding samt behörighetsadministration.

 

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

I rollen som supporttekniker hos AFA Försäkrings IT avdelning blir du en del av ett team bestående av 5 personer. Teamet som är företagets servicedesk tillhör Drift & Underhåll inom IS/IT och ansvarar för IT-supporten till AFA Försäkrings cirka 750 interna användare. Teamet jobbar utifrån ramverket ITIL samt med omtanke, nytta och enkelhet som sina värdeord.

Detta är ett föräldraledighetsvikariat med arbetstider: 08.00-16.15. Tänkt startdatum är snarast.

 

VEM ÄR DU?

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

  • Erfarenhet från Microsoftbaserad miljö, exempelvis Windows 10 och Office365
  • Kunskap/erfarenhet från administration i Active Directory
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal samt skrift

 

Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är serviceinriktad, lyhörd för användarnas behov samt har lätt för att sätta dig in i deras frågeställningar och problem. Eftersom du bland annat kommer sitta i en fysisk supportdesk och ibland hjälpa användarna på plats så ser vi också att du är utåtriktad, kommunikativ samt besitter en positiv inställning. Då du ska hantera flertalet ärenden dagligen är det också viktigt att du är en god administratör som har ett strukturerat arbetssätt och tycker om att arbeta med tekniska problem samt har ett genuint intresse för IT.

 

OM EXPERIS IT

På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärmål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.

Vi erbjuder dig:

  • Pensionsavsättning
  • Trygga kollektivavtal
  • Semesterersättning
  • Försäkring
  • Fast lön
  • Lön även när du är utan uppdrag

 

ANSÖKAN

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Viktoria Vershovsky på viktoria.vershovsky@se.experis.com

Supporttekniker till AFA Försäkring

Företag Experis AB
Ort
Utgår

2019-11-29

Ansök nu

Dela detta jobb