itjobb.se

Supporttekniker till första linjen hos Modis

Företag Modis Sweden AB
Ort
Utgår

2019-06-29

Ansök nu

Supporttekniker till första linjen hos Modis

Har du tidigare erfarenhet inom IT, support, servicedesk eller liknande så kan Modis ha nästa spännande uppdrag för just dig som vill testa på något nytt. Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på Modis men jobba hos en kund som är ett multinationellt teknikföretag.

Arbetsbeskrivning:

Tjänsten är placerad i Torslanda där arbetet är förlagt under vardagar på kontorstid, start är den 10:e juni. Du sitter i ett större team och supporterar inringande aktörer via telefon med deras IT-relaterade frågor. Frågornas komplexitet varierar men de kan beröra allt ifrån användar- och lösenordshantering, Microsoft Office-frågor (främst Office 365), Windows, VPN-problem, Active Directory mm. Från startdatumet kommer du att få gå en tvåveckors utbildning, efter detta kommer du även ha en Knowledge Base som hjälpmedel där du kan söka efter relevanta artiklar som hjälper dig i problematiken. Efter att ha blivit färdigutbildad och genomgått kvalitetsprocessen så kommer även du att utbilda nya konsulter i deras roll som supporttekniker.

Start för tjänsten: 13:e juni

Arberstider: Måndag-fredag 08.00-17.00

Placering: Torslanda

Omfattning: 100%

Vem är du:

Som person har du ett brinnande intresse för IT och har du en IT-relaterad gymnasie- eller YH-utbildning så ses det som meriterande. Även arbetslivserfarenhet från liknande roller ses också som mycket meriterande. Som person är du lösningsorienterad, tycker det är roligt att hjälpa andra, pedagogisk och social. Du har inga problem med att använda telefonen som ditt största arbetsredskap och du är flytande i svenska i både tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet av VPN, Active Directory, fjärrstyrning, Windows eller Microsoft Office så ses det som mycket meriterande.

Om Modis

På Modis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet, våra nätverk och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.

Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få mer av varann ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

Modis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Modis finns representerade i USA, Kanada, Europa med över 100 kontor och med mer än 600 000 kollegor i uppdrag varje dag.

Låter detta intressant?

Sök då in till oss på Modis så snart som möjligt! Vi hanterar ansökningar löpande. Du ansöker via vårat formulär på våran hemsida.

Har du frågor gällande tjänsten, vilka Modis är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till Alexandra.Andersson@Modis.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Nyckelord

Supporttekniker, 1st-line, Windows Remotetekniker, IT-support, IT, Juniora supporttekniker, Servicedesk, Service desk analyst, Kundtjänst, Helpdesktekniker, First Line, First Line supporttekniker, First Line support, Teknisk support, Supportmedarbetare, IT-supporttekniker, IT supporttekniker, IT support, Helpdeskansvarig, Juniora supportteknikermedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, 1st line support, 1:st line supporttekniker, Serviceenheten, Kundservicepersonal

Dela detta jobb

Supporttekniker till första linjen hos Modis

Modis Sweden AB