itjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Itjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
Logga

Supporttekniker till second line

Ort
Utgår

2022-07-03

Ansök nu

Supporttekniker till second line

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Linköping söker nu Centric en supporttekniker med minst ett års erfarenhet, som har ett genuint intresse för service och som trivs med att hjälpa kunder med deras IT-problem via olika kanaler. Vår kund behöver stärka upp med supporttekniker till deras andra linje. Har du ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig!

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på din karriär.

Dina arbetsuppgifter

Som supporttekniker kommer du att sköta driften och support av kundens system. Här kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta nära kunderna med allt från stora till små uppdrag. Du och ditt team ansvarar för en bestämd grupp återkommande kunder och hämtar samt uppdaterar och dokumenterar information i kundens knowledgedatabas. Tillsammans säkerställer ditt team att tjänsterna uppfyller kundernas behov, samtidigt som ni ständigt arbetar för att förbättra dem.

Din profil och kvalifikationer

Du har ett genuint intresse för teknik och erfarenhet från support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att arbeta systematiskt och har en god teknisk förståelse.

Du har erfarenhet från arbete inom Servicedesk samt med systemen nedan. Du är en stabil och trygg person som har en hög kommunikativ förmåga, för att konstruktivt kunna föra en dialog med kund och dina kollegor och du fungerar bra ihop med ett team.

Krav på erfarenhet:

  • Systematisk felsökning

  • Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem

  • Minst 1 års erfarenhet av slutanvändarsupport

  • Microsoftmiljö

  • Active Directory

  • Grundläggande kunskap inom infrastruktur, servrar, nätverk, SCCM, Databaser etc.

  • ITIL

  • Dokumentation

  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Dela detta jobb

Logga
Supporttekniker till second line

Centric Professionals AB