itjobb.se

Svensktalande servicedesk agent!

Företag Academic Work
Ort
Kategorier
Utgår

2020-07-19

Ansök nu

Svensktalande servicedesk agent!

Brinner du för IT och vill jobba med service? Academic Work i Danmark söker just nu två servicedeskagenter som talar svenska, med stort intresse för IT och som vill jobba i Köpenhamn. Beskriver du dig själv som en serviceminded och kommunikativ person med en analytisk förmåga - då kan du vara PostNords nya medarbetare! Sök redan idag då vi jobbar med löpande urval.

Om tjänsten

Academic Work söker för PostNords räkning två servicedeskagenter som vill bli en del av deras team i Köpenhamn. I denna roll kommer du främst att jobba med intern IT-support via telefon och mail där du hanterar inkommande ärenden. För att få rätt förutsättningar i arbetet kommer du få en grundlig introduktion till arbetsuppgifterna och de olika IT-systemen. Kontoret är placerat i Köpenhamn.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos PostNord. Uppdraget kommer att vara på heltid i 6 månader, med goda möjligheter till förlängning, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som servicedeskagent kommer du arbeta med varierande typer av IT-ärenden där du tar emot inkommande ärenden via telefon och mail. Dina arbetsuppgifter är bland annat att:

  • Erbjuda IT-support över telefon och mail till interna medarbetare
  • Felsökning av verksamhetens system
  • Lösa olika tekniska problem, så som printers, scanners osv.
  • Arbeta med ärendehantering
  • Det finns även möjligheter att fördjupa sig i specifika system.

Vi söker dig som

  • Har tidigare bakgrund inom IT, antingen från arbete, utbildning eller ett stort intresse för IT
  • Tidigare erfarenhet av service, gärna i någon form av supportfunktion via telefon
  • Då du kommer ha kontakt med medarbetare i Sverige är det ett krav att du skriver och talar flytande svenska
  • Vissa medarbetare kan vara engelskspråkiga och det är därmed är det även ett krav att du har goda kunskaper i engelska på en teknisk nivå

Det är meriterande om du har kännedom eller erfarenhet med ITIL (IT Infrastructure Libary), men det är inget krav.

Som person är du serviceminded med en glad och positiv attityd. Du är villig att lära dig och är inte rädd att ta för dig och hugga i där det behövs. Du är med andra ord en stark teamplayer som hjälper till i det dagliga arbetet. Vidare så har du en god analytisk förmåga och jobbar strukturerat.

ÖVRIG INFORMATION

  • Start: 24. Augusti
  • Omfattning: Heltid 37h/v- arbetstiden är förlagd mellan 06:45 - 18:00, helger kan förekomma
  • Placering: Köpenhamn
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på Academic Work under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Information om företaget

PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark.

 

Dela detta jobb

Svensktalande servicedesk agent!

Academic Work