itjobb.se

TEAMLEDARE CUSTOMER SUCCESS

Företag InExchange
Ort
Utgår

2019-09-30

Ansök nu

TEAMLEDARE CUSTOMER SUCCESS

VI SÖKER TEAMLEDARE FÖR CUSTOMER SUCCESS

InExchange framgång består av våra kunders framgång och vi söker nu dig som vill leda vår nybildade grupp för customer success.

Vi växer fort och bildar en ny grupp inom företaget vars mål kommer vara att erbjuda våra kunder en service och kundupplevelse i världsklass. CS-teamet ansvarar för den viktigaste kommunikationen vi har – den med våra nuvarande och blivande kunder. Uppdraget handlar om att inleda, utveckla och befästa våra relationer med våra kunder.
Arbetet i CS-gruppen innefattar bland annat daglig kontakt med kunder genom mail, telefon och chatt men en stor del av arbetet är också att ge våra kunder uppsökande rådgivning, utbildning och webinarier. Det är stort fokus på att lösa tekniska frågor så ett nära samarbete med vår produktavdelning för att utveckla lösningar är en naturlig del av vardagen.

Ditt uppdrag som teamledare blir att utveckla och leda teamet med mål att leverera en kundupplevelse i världsklass. I arbetet ingår att mäta, analysera och agera på kundernas användning av våra tjänster, följa upp ärenden och kommunicera och stötta teamet. Du kommer planera, leda och genomföra olika aktiviteter för att utveckla våra kunder och skapa merförsäljning.
Du och ditt team kommer att ingå i vår supportavdelning och rapporterar till avdelningens chef. Du kommer även att vara medlem i vår sälj- och marknadsledning.

VI TROR ATT DU

  • Är tekniskt kunnig och intresserad av nya digitala lösningar
  • Är målinriktad och har ett starkt leveransfokus
  • Har en god kommunikativ förmåga och är duktig på att motivera
  • Lätt kan sätta dig in i komplexa sammanhang och har förmåga att se helheten såväl som delarna
  • Gillar att kavla upp ärmarna och hjälpa till när någon har problem
  • Har tidigare erfarenhet av att leda team
  • Har tidigare erfarenhet av kundservice

DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR

  • Kunskaper inom ekonomiområdet
  • Kunskaper inom Customer Experience (CX), Marketing Automation (MA) och SaaS Customer Onboarding
  • Erfarenhet av att driva kampanjer och liknande arbete på digitala plattformar

VI ERBJUDER DIG

  • En dynamisk arbetsplats och stimulerande vardag
  • Goda utvecklingsmöjligheter och kompetensutveckling
  • Fast månadslön
  • Generösa personalförmåner

DET HÄR ÄR VI

InExchange är marknadsledande inom vår bransch och erbjuder tjänster för att effektivisera och förenkla elektronisk affärskommunikation, särskilt elektronisk fakturahantering. Vi har kontor i Skövde, Göteborg och Stockholm och hjälper kunder runt hela världen. Vi växer fort och ser en spännande framtid för vårt företag.

ÄR DU RÄTT PERSON FÖR JOBBET?

Vi ser fram emot att få din ansökan snarast eftersom vi kommer påbörja rekryteringsarbetet omgående. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Per Bäckström, chef för supportavdelningen, på per.backstrom@inexchange.se

Dela detta jobb

TEAMLEDARE CUSTOMER SUCCESS

InExchange