itjobb.se

Teknisk kommunikationssupport till E.ON

E.ON är övertygade om att du som är innovativ, energisk och vill arbeta för ett mer hållbart samhälle har mycket att bidra med i deras verksamhet! Den här rollen passar dig som har erfarenhet av att arbeta med projekt och kommunikation. Trivs du dessutom på en arbetsplats där det ställs krav på ditt fokus och din goda samarbetsförmåga kan detta vara tjänsten för dig! Vill du vara med och bygga framtidens E.ON?

Om tjänsten

E.ONs mål är att senast 2025 erbjuda sina kunder 100 procent förnybar och återvunnen energi. Fantastiskt, eller hur!? Förutom arbetet för ett mer hållbart samhälle arbetar E.ON även för att skapa och bibehålla en inkluderande arbetsmiljö, mångfald bland sina anställda samt ligga i framkant när det gäller den digitala utvecklingen.

E.ON Energidistribution är mitt uppe i projektet "LemonTree" och kommer under en längre period byta ut elmätare hos samtliga hushållskunder till andra generationens smarta elmätare. I samband med detta kommer ett skifte ske i använd kommunikationsteknologi där samtliga nya elmätare kommer använda sig av radiokommunikation via mobiltelefonnätet (4G).

Generellt är förutsättningarna för kommunikationen bra över hela landet, men det finns omständigheter som kan försvåra/förhindra kommunikationen. Elmätarens placering, omgivande miljö och den generella täckningen i området påverkar elmätarens möjlighet att kommunicera. Därför behöver nu E.ON dig som teknisk kundsupport!

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos E.ON och kommer att pågå under 6 månader med god chans till förlängning.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och E.ONs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Arbetsuppgifter

Uppdraget inom teknisk kommunikationssupport syftar till att för utrullningsprojektets del bevaka mätarkommunikationen för nyinstallerade elmätare och tillsammans med ett team på ca 10 personer i olika roller planera för och följa upp nödvändiga åtgärder. Bevakningen sker i huvudsak genom analys av data som hämtas i rapporter och där definierade kriterier används för att identifiera elmätare som har brister i kommunikationen.

Uppdraget innefattar beställning, granskning av rapporterat arbete i fält, uppföljning och att vara med i proaktivt arbete innan arbete i ett nytt område påbörjas.

Utöver att säkerställa mätarkommunikationen ingår i uppdraget att tillsammans med teamet vidareutveckla arbetssätt, verktyg och metoder så att arbetet fungerar så effektiv som möjligt.

Vi söker dig som

  • har minst avslutad kandidatexamen från högskola eller universitet inom relevant område

  • har erfarenhet av att arbeta med analys av data

  • har erfarenhet av att hantera, koordinera och administrera ärenden

  • har goda kunskaper i Office-paketet

  • har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du...

  • har erfarenhet av att arbeta med entreprenad och/eller fältarbete samt inom telekommunikation och arbetat i affärssystemet SAP.

Som person är du:

  • har god samarbetsförmåga

  • kommunikativ

  • strukturerad

  • problemlösande

Övrig information

  • Start: Omgående

  • Omfattning: Heltid, 6 månader med god chans till förlängning

  • Placering: Hemifrån, på grund av den rådande pandemin

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på Academic Work under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

 

 

Dela detta jobb

Teknisk kommunikationssupport till E.ON

Academic Work