itjobb.se

Teknisk support till Addsecure

Företag Academic Work
Ort
Kategorier
Utgår

2021-03-18

Ansök nu

Teknisk support till Addsecure

AddSecure fokuserar på kultur och värderingar, samt utveckling av medarbetares kompetens och kundfokus. Enkelhet, laganda och samarbete eftersträvas i alla led, och att vara en del av teamet handlar om att skapa värde för kollegor, kunder och samhället i stort. De söker nu förstärkning av två medarbetare för att utvecklas långsiktigt hos dem i deras tekniska support. Är du en teamplayer med ambitioner inom IT? Då finns möjligheten för dig!

Om tjänsten
Teamet Order & Support består av 9 medarbetare med fokus på kommunikation och kunskapsåterföring. Här är det en självklarhet att kunna fråga om högt som lågt och att alla hjälper alla i gruppen. Detta är några ord från teamchefen Lina:

"Min ledarambition är att skapa tydlighet och engagemang för dig och teamet, och för att du som medarbetare själv ska kunna utvecklas med verksamheten efter den inriktning och de mål som finns"

Ambitionen med uppdraget är långsiktig och löper tillsvidare förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Introduktionen sker genom att du tilldelas en mentor som kommer finnas tillhands första halvåret, innan du börjar arbeta mer självständigt. Introduktionen kommer att ske på plats, på sikt kan arbetet komma att ske remote.

Du erbjuds

  • Utvecklingsmöjligheter inom IT

  • Mentorskap

  • Möjlighet att vara med i en expansionsfas och transformation från analoga till digitala system

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. 

Arbetsuppgifter
Rollen innefattar 50/50 telefoni och ärendehantering, vilket innebär bland annat att du kommer att:

  • Hantera beställningar och felanmälningar som inkommer från kunder, installatörer, larmmottagare och partners via både telefon, och som mail eller webformulär in till ärendehanteringssystemet.

  • Ge support i tekniska frågor internt och externt, vad gäller företagets tjänster och terminaler.

  • Ha kontakt med kunder och entreprenörer samt hantera uppföljning med kund och i olika systemärenden

  • Kontinuerligt bidra till förbättringsarbetet genom att uppmärksamma avvikelser och belysa potentiella förbättringsförslag.

Vi söker dig som

  • Har en gymnasial utbildning om IT alternativt ett stort intresse för IT-området som kan styrkas genom arbetslivserfarenhet eller eftergymnasial utbildning

  • Har erfarenhet av teknisk telefonsupport

  • Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift

  • Du har god vana av att arbeta i datasystem samt grundläggande kunskaper i konfigurering och nätverk

Som person sätter du alltid teamet i första hand. First-line teamet är väldigt viktigt för företaget i stort, då de varje dag har nya leveranser och felsökningar att hantera tillsammans med deras kunder och partners. Du förväntas därför ha ett stort fokus på kunden och dess behov, och ta ansvar för att belysa utmaningar och förbättringspotential i vardagen. Förutom detta söker vi dig med följande personliga egenskaper:

  • Serviceminded – då större delen av rollen innebär kundkontakt

  • Kommunikativ – då du förväntas kommunicera både internt och externt, skriftligt och muntligt

  • Problemlösande – då det dagliga arbetet handlar om att lösa problem med och åt kunder

  • Strukturerad – Då det finns stora krav på att kunna dokumentera/logga det arbete som görs

Övrig information

  • Start: Enligt överenskommelse

  • Omfattning: Heltid, 6 månader med stora chanser till förlängning

  • Arbetstider 8-17 med 60 minuters rast

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Addsecures önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

 

Dela detta jobb

Teknisk support till Addsecure

Academic Work