itjobb.se

Tieto söker nu en ny studentmedarbetare till sin Service Desk!

Företag Academic Work
Ort
Kategorier
Utgår

2019-10-04

Ansök nu

Tieto söker nu en ny studentmedarbetare till sin Service Desk!

Är du studerande inom IT-området och har en fallenhet för problemlösning? Kanske vill du smygstarta karriären genom att få in en fot på ett av nordens största IT-företag? Vi söker nu en ansvarstagande och driven student som ska arbeta deltid i Tietos Service Desk. Om du har ett inbitet tekniskt intresse samt en känsla för service tror vi att du är perfekt för detta växande företag!

Om tjänsten

Vi söker för Tietos räkning en IT-intresserade Service Desk-medarbetare till deras kontor i Malmö. Som Service Desk Agent kommer du framförallt att arbeta med 1:st line support tillsammans med ett härligt team som lägger stor vikt vid trivsel och samarbete. Då Tieto förvaltar andra företags IT-drift och miljöer kommer du att ta emot ärenden från flera olika kunder och företag vilket innebär att de kommer att vara av varierande karaktär och svårighetsgrad.

Du erbjuds

  • Att arbeta i ett stort internationellt IT-företag med mycket framåttänk och högt i tak.

  • Att ha en viktig funktion som Service Desk Agent då tjänsten innebär att du ofta kommer att vara den första kontakten utåt och möta kunder som är i behov av support.

  • Ha en betydande roll i Tietos primära mål vilket är att bidra med den bästa möjliga supporten gentemot Tietos kunder. Här är ditt arbeta och dina åsikter av stor vikt.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Du och ditt team har som uppgift att på ett professionellt och pedagogiskt sätt hjälpa kunden med sitt problem, alternativt dokumentera detta för att sedan skicka vidare till dispatch.

  • Ditt jobb innebär även att du kommer att följa upp ärenden som du tagit dig an för att säkerställa att en lösning uppnås och att kunden får bästa möjliga service.

  • Initialt kommer du att gå bredvid en kollega i 1-2 dagar för upplärningssyfte men sedan ganska snabbt få ta emot dina egna ärenden

Vi söker dig som

Har ett starkt tekniskt intresse kommer verkligen att trivas här. Du får gärna ha tidigare erfarenhet av servicearbete och en god förmåga att bemöta människor i olika situationer och kompetensnivåer.

  • För att vara aktuell för denna tjänst skall du kunna arbeta måndagar och tisdagar varje vecka (Måndagar 06:50 till 15:20 samt tisdagar 07:30-16:00)

  • Du studerar idag och har minst 1 år kvar av dina eftergymnasiala studier.

  • God kompetens inom Microsoft operativsystem

  • Flytande i svenska i både tal och skrift då du primärt kommer att arbeta med svensktalande kunder.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med Active Directory, Citrix eller Exchange dock inget krav.

Som en del av den här rekryteringsprocessen kommer vi att begära utdrag från belastningsregistret.

Efterfrågade specifika kompetenser:

  • Problemlösningsförmåga

  • Ansvarstagande

  • Flexibel

Som person är du hjälpsam och glad. Du trivs med att ha många bollar i luften på arbetsplatsen och är bekväm med datorn och telefonen som arbetsredskap. Du strävar hela tiden efter att bredda dina kunskaper och drivs av att lösa kluriga problem samt av att hjälpa kunder och kollegor. Då arbetspass ibland kan uppkomma med kort notis ser vi att du har ett flexibelt schema i skolan.

ÖVRIG INFORMATION

  • Start: Omgående

  • Omfattning: 2 dagar i veckan.

  • Placering: Centrala Malmö

  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Tietos önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Dela detta jobb

Tieto söker nu en ny studentmedarbetare till sin Service Desk!

Academic Work