itjobb.se

Systembolagets uppdrag baserar sig på omsorgen om folkhälsan. Visionen är att skapa ett samhälle där alkoholdrycker njuts med omsorg om hälsan så att ingen tar skada. Systembolaget bidrar med kunskap, både när det gäller mat och dryck och alkoholens påverkan på hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol. För mer information se systembolaget.se.

Systembolagets IT-avdelning ansvarar för att leverera IT-stöd som på bästa sätt stödjer verksamheten på ett behovsanpassat och kostnadseffektivt sätt. Allt systemstöd är kontrakterat och köps av externa leverantörer vilket gör att IT-avdelningen har rollen som beställare och IT-förvaltare.

Nu rekryterar vi till vår IT-organisation en Utvecklings- och Förvaltningsansvarig inom området Affärssystem med specifik uppgift att koordinera Systembolagets kassa- och betallösningar. 
I rollen kommer du att medverka i ett team som i nära samarbete med verksamheten ansvarar för förvaltning och utveckling av kassa- och betallösningen som används i Systembolagets butiker.

Rollen
Syftet med rollen som Utvecklings-och förvaltningsansvarig är att vara länken mellan verksamhet, IT-förvaltning och externa leverantörer. Detta för att förvaltningen av områdets applikationer ska bedrivas på det mest optimala sättet avseende kostnad och nytta.

Huvudsakliga uppgifter:

  • Planera, genomföra och följa upp förvaltningsaktiviteter och projekt, 
    t ex uppgraderingar och mindre utvecklingsprojekt
  • Planera och leda releasearbete inom förvaltningsområdet
  • Planera, leda och delta i förvaltningsforum inom området
  • Medverka vid framtagning av krav- och lösningsspecifikationer
  • Stödja driftpartner och leverantörer vid problemarbete
  • Omvärldsbevaka den digitala utvecklingen inom förvaltningsområdet
  • Granska och följa upp leveranser mot avtal
  • Prognosarbete och ekonomisk uppföljning

Ansvar:

  • Ansvara för samarbetet med verksamhet, IT-förvaltning och externa leverantörer
  • Ansvara för leverans av utvecklings- och förvaltningsaktiviteter och projekt enligt plan
  • Proaktivt driva och utveckla förvaltningens arbetssätt

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på huvudkontoret beläget på Kungsträdgårdsgatan i centrala Stockholm.

Om dig
Du har erfarenhet av integrerade systemlösningar såsom affärs- eller kassasystem. Du har flera års erfarenhet av drift- och IT-förvaltning och har erfarenhet av leverantörsrelationer och uppföljning. Du har goda kunskaper och insikter om gränslandet mellan verksamhetens behov och teknikens möjligheter. Du har vana från IT-projekt och att arbeta med kravhantering. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning och systemutvecklingsmetodik samt är certifierad enligt ITIL.

Som person ska du ha god samarbetsförmåga och är van att arbeta i grupp. Du är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, i både på svenska och engelska. För att bli framgångsrik i din roll är du analytiskt lagd, van att tänka kritiskt och är självgående i ditt arbete.

Du tycker om att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter. Du vet att du i din roll är hela Systembolagets ansikte utåt.

Om din utveckling hos oss
Systembolaget är i ständig utveckling och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Till att börja med får alla nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska fortsätta att lära dig mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan och utvecklingssamtal genomförs årligen.

Ansökan och kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Systembolaget med Experis IT. Frågor besvaras av rekryteringskonsult Anki Snis, 08-508 954 53, anki.snis@se.experis.com. Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.expers.se och koppla mot tjänsten.

Urval sker löpande så skicka in den ansökan så snart som möjligt.

Utvecklings- och Förvaltningsansvarig till Systembolaget

Företag Experis AB
Ort
Utgår

2019-05-25

Ansök nu

Dela detta jobb