itjobb.se

UX Designer

Ort
Kategorier
Utgår

2019-06-28

Ansök nu

UX Designer

På Länsförsäkringar älskar vi design! Vi är ett stort designteam som hjälper varandra och som är väldigt stolta över vårt prisbelönta digitala kundmöte. Men vi vill bli bättre. Nu vill vi anställa fler UX designers som kan hjälpa oss att utveckla marknadens bästa tjänster inom bank och försäkring.  

Om jobbet 

Länsförsäkringar är ett kundägt bolag, så kundfokus är verkligen en del av vårt DNA. Designteamet ansvarar för att kunden alltid möts av enkla och effektiva gränssnitt som förenklar kundens vardag. Som UX Designer skapar du flöden och lösningar för att lösa specifika problem. Du kommer också att lyfta blicken och tillsammans med andra kompetenser som tjänstedesigners, affärsutvecklare och tekniska utvecklare utmana den väg vi går. På Länsförsäkringar är design med tidigt i processer, vilket ger oss stora möjligheter att påverka och ge designarbetet den plats det förtjänar.  

Som UX Designer på Länsförsäkringar hamnar du i gott sällskap. Vi är ett team på ungefär 20 UX/AD som alla brinner för att göra kundmötet bättre. Vi arbetar designdrivet på riktigt. Vi användartestar allt, vi jobbar med design som ett strategiskt verktyg och vi är noga med detaljer. Vi delar också gärna med oss av våra kunskaper till varandra. Hos oss får du chansen att utvecklas tillsammans med kompetenta konsulter och anställda.  

Arbetsuppgifter: (varierar beroende på vem du är) 

  • Leda och genomföra UX-arbete i viktiga projekt 
  • Vara med och planera upp UX-insatser tillsammans med UX-ansvarig 
  • Driva strategiska UX-frågor proaktivt 
  • Vara bollplank för övriga UX-designers  
  • Bidra till att säkerställa att nya tjänster lever upp till våra höga förväntningar och standards 
  • Delta i vidareutvecklingen av vårt kanaloberoende designramverk 
  • Vidareutveckla samarbetet med våra affärsenheter och stötta dem där det behövs 
  • Kunna gå in och genomföra UX-arbete ner i minsta detalj när det krävs 

Vem är du? 

Vi tror att du känner igen dig i många av punkterna nedan, men även att du kan bidra med andra perspektiv och kunskaper än de vi kommer på att lista: 

  • Du har hunnit jobba några år med UX & design  
  • Du brinner för användarperspektivet, och ser användarcentrering som något självklart 
  • Du är van vid (kanske rentav en stjärna på) de verktyg som gäller för UX-designers idag som Sketch och prototypverktyg (t.ex. InVision, Framer och Flinto) 
  • Du är bra på att lyssna och ta emot feedback 
  • Du vet och gillar att UX-arbete är ett lagarbete  

Om oss 

Kund- och kanalstöd är en affärsenhet inom Länsförsäkringar AB som ansvarar för att skapa bästa möjliga förutsättningar i kundens olika möten med oss. Här får du kollegor som brinner för kunddriven utveckling. Du kommer att tillhöra avdelningen Digitala kundmöten som ansvarar för utveckling av Länsförsäkringars externa digitala kanaler. 

Engagemang, tillit, professionalism och öppenhet är det som driver utveckling hos oss. I vår organisation leder återkoppling och uppföljning av dina prestationer affären framåt. Samma öppenhet som vårt starka varumärke står för strävar vi även efter internt. Mångfald värderas högt i vår verksamhet och vi lägger stort fokus på hälsa för att skapa balans mellan jobb och fritid.  

Mer information och ansökan 

Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag.  

Kort om tjänsten

Anställningsform
Tillsvidare 

Sista ansökningsdag:
2019-06-28

Arbetsplats
Stockholm 

Kontaktperson

Magnus Rimbark 
Chef
0709-704 729

Linnéa Niklasson 
Facklig representant Forena
08-588 413 81

Anna Sandqvist 
Kontaktombud SACO
08-588 416 50

Fabian Segelström 
UX-ansvarig
08-588 414 53

Dela detta jobb

UX Designer

Länsförsäkringar AB