itjobb.se

Webbredaktör

Ort
Kategorier
Utgår

2018-08-20

Ansök nu

Webbredaktör

Vill du jobba i ett team som utvecklar marknadens bästa digitala tjänster inom bank och försäkring? Brinner du för digitala kundupplevelser och användardriven innehållsutveckling? Nu söker vi en erfaren Webbredaktör till Redaktionen för Digitala kundmöten.

Om jobbet 

Som webbredaktör arbetar du med innehållet i våra digitala kanaler, framför allt vår webbplats. Du skriver texter, bearbetar bilder och målgruppsanpassar innehållet som du också publicerar. Du utvecklar också innehållet på vår webbplats utifrån analys och användarinsikter för att säkerställa en god sökmotoroptimering. Du arbetar både proaktivt och på uppdrag från organisationen och tillsammans i tvärfunktionella team jobbar du för att skapa marknadens bästa kundmöte. Rollen arbetar nära UX-designers, Produktägare och Marknadsprojektledare. 

Dina arbetsuppgifter inkluderar: 

  • Skapa och publicera nya sidor på vår webbplats, eller modifiera befintliga, i syfte att förbättra användarbarhet, tillgänglighet och öka konvertering. 
  • Skapa redaktionellt innehåll som är målgruppsanpassat och lätt att förstå samtidigt som det möter affärens behov och krav. 
  • Skriva rubriker, ledtexter och felmeddelanden i olika formulär och flöden  
  • Stötta olika projekt och identifiera förbättringsområden.  
  • Stötta och hjälpa lokala webbredaktörer på länsförsäkringsbolagen 
  • Kravställa på publiceringsverktyget 

Vem är du? 

Vi söker dig som har arbetat några år inom det digitala. Du har en passion för att skapa redaktionellt innehåll som gör det svåra enkelt att förstå. 

För att lyckas i rollen behöver du ha ett brinnande intresse för att skapa användarvänligt innehåll och enkel kommunikation. Du gillar detaljer och att arbeta fram lösningar och förslag utifrån olika faktaunderlag. 

Som person är du social och lyhörd. Du gillar ett högt tempo med många olika frågor samtidigt och har en god förmåga att leverera. 

Vi ser att du har en relevant akademisk utbildning eller motsvarande. Du har en bakgrund inom det digitala och kan ha arbetat som kravanalytiker, webbredaktör eller liknande, Erfarenhet av arbete med Episerver eller någon av Länsförsäkringars digitala tjänster för köp och skadeanmälan är meriterande. 

Om oss

Kund- och kanalstöd är en affärsenhet inom Länsförsäkringar AB som ansvarar för att skapa bästa möjliga förutsättningar i kundens olika möten med oss. Här får du kollegor som brinner för kunddriven utveckling. Du kommer att tillhöra avdelningen Digitala kundmöten som ansvarar för utveckling av Länsförsäkringars externa digitala kanaler. 

Engagemang, tillit, professionalism och öppenhet är det som driver utveckling hos oss. I vår organisation leder återkoppling och uppföljning av dina prestationer affären framåt. Samma öppenhet som vårt starka varumärke står för strävar vi även efter internt. Mångfald värderas högt i vår verksamhet och vi lägger stort fokus på hälsa för att skapa balans mellan jobb och fritid.  

Mer information och ansökan  

Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag! 

Dela detta jobb

Webbredaktör

Länsförsäkringar AB